Home Over ons Behandelingen Contact

Wat is fysiotherapie en wat is oefentherapie?
Fysiotherapie bevordert het functioneren van spieren en gewrichten. De spieren en de huid worden door massage en rektechnieken, ultrageluid en/of elektrische therapie beïnvloed. Gewrichten worden gemobiliseerd met langzame technieken, zonder versnellingen.

Oefentherapie is ook een vast onderdeel van Fysiotherapie. Dit bestaat uit oefeningen om de beweeglijkheid, balans en/of stabiliteit te bevorderen of spierversterkende oefeningen. Hiervoor worden verschillende materialen gebruikt, zoals dynaband, dumbells en fitnessapparatuur. Als men meer geholpen is bij het trainen van algemene conditie kan dat op onze fietsergometer/ home trainer en de roeimachine. Ook kan het nodig zijn dat er houdings- en bewegingsadviezen gegeven worden.

Ook voor bijzondere vormen van fysiotherapie kunt u bij ons terecht.
Bijzondere onderdelen van Fysiotherapie zijn Bekkenbodemtherapie, Kaakfysiotherapie en Sportfysiotherapie.

Bekkenbodemtherapie kan uitkomst bieden bij incontinentie, vaak plassen of moeilijk uitplassen, vaak blaasontsteking hebben, pijn bij gemeenschap of na operaties in dat gebied.
Kaakfysiotherapie kan helpen als er moeite is bij openen of sluiten van de mond of hoofdpijn die ontstaat vanuit het kaakgewricht en omliggende spieren.
Sportfysiotherapie kan geblesseerde sporters door specifieke oefentherapie en trainingsschema’s en eventueel tapen en bandageren snel revalideren.

Ook voor deze bijzondere vormen van fysiotherapie kunt u ook bij ons terecht.

Fysiotherapie Manuele therapie

Home | Over ons | Behandelingen | Contact   Sitemap